יום שני, 14 בפברואר 2011

נקודות חשובות לאירועים בטבע

הפקת אירועים בטבע היא קונספט שהולך וצובר תאוצה בקרב זוגות אשר מחפשים חתונה שונה ומיוחדת, בנוסף האפשרות הזו אפשרית עם פתיחתם של אתרים מיוחדים בטבע לעריכת חתונות ואירועים וכן בשיפור יכולות ההפקה של גורמים מקצועיים שיכולים לספק אירוע מרהיב ומיוחד ממש בטבע פראי ובתולי כגון חתונה ביער, חתונה בים, חתונה בשטח חקלאי וכדומה. יש כמה נקודות חשובות לגבי הפקת אירועים בטבע.

בחירת מיקום האירוע
בכל מה שמדובר על חתונה בטבע והפקת אירועים בטבע אז בחירת המיקום היא כמובן קריטית ומדובר על חצי הדרך להצלחה, לפני שמלות כלה או בחירת שירים לחתונה יש לבחור מקום איכותי וייחודי. לגבי מקומות בטבע חשוב מאוד לברר האם מותר מבחינת החוק לערוך בהם אירוע, לקבל אישורים מתאימים מפקחי הרשויות (רק אם מדובר על מיקום ממש בטבע ושאינו מוסדר לאירועים בשגרה). כמו כן, מומלץ לבקר באתר בשעה בה ממש יערך האירוע כי לעיתים מה שנראה טוב באור יום יראה שומם ולא מזמין בחושך ולהיפך, בדקו היכן השמש שוקעת או איפה יש צל וכן, האם יש מקום לרחבת ריקודים של תקליטן לחתונה וכן הלאה.

אם למשל עורכים חתונה בחוף הים, אפשרות רומנטית ומדהימה לכל הדעות, אז חשוב לבדוק מראש את מצב הגאות במיקום המדויק ולקבל אישורים מתאימים (או לבחור גן אירועים מיוחד על החוף).

לוודא כי ניתן פיזית לערוך במקום אירוע
מעבר לקבלת אישורים ובדיקה האם אוהבים את המקום, חשוב כמובן לבחון בעין מקצועית (אולי של מפיק אירועים מקצועי) האם ניתן פיזית ולוגיסטית לערוך במקום אירוע המוני כמו חתונה. למשל צריך לבדוק האם יש מקום עבור קייטרינג לאירועים, האם המשאיות של הספקים יכולים להיכנס לשטח וכמובן רכבי האורחים, האם אפשר להציב קרון שירותים באתר וכן הלאה לפי מרכיבי ואילוצי החתונה.

נחזור רגע לעניין המהותי של קייטרינג לאירועים, זהו מרכיב קריטי להצלחה של כל אירוע ולכן מעבר למיקום ראוי לספק השירות יש לוודא כי בוחרים בספק בעל יכולות תפעול לאירועים מורכבים בשטח (הכנה, קירור, הגשה וכדומה) ולנסות להתאים את התפריט לחתונה למהות המקום המיוחד בו היא תיערך.

מבחינת יצירת אווירה באירועים בטבע חשוב להקים תאורה אשר תדגיש את מאפייני המקום וגם תספק תאורה לאנשים ולריקודים, ברוב המקרים מומלץ להיעזר בשירותי השכרת במות על מנת לבנות רחבת ריקודים ישרה ושטוחה – חבל שהכלה תנקע רגל רק כי רקדה על אדמה משובשת.